неділя, 17 квітня 2022 р.

ПАМʼЯТКА БЕЗПЕКИ В УКРИТТІ ВІД СВІТЛАНИ РОЙЗ

 ПАМʼЯТКА БЕЗПЕКИ В УКРИТТІ 

Пояснити сигнали сирени: «Коли ти чуєш звук сирени – це означає, що наша армія поряд, вона виявила небезпеку й бореться з нею»; це означає, що про нашу безпеку дбають.» 

Запевняти дитину, що зараз ми в безпеці: «Я з тобою», «Я доросла, я тебе захищу», «У нас є план», «Я знаю, що робити», «Дивися, скільки людей разом і як наша армія нас захищає».

 Не соромити за страх, дозволяти виявляти будь-які емоції. 

Не порівнювати з іншими, навпаки – бадьорити: «Ти молодець», «Ти гарно справляєшся».

 Перемішуючись в укриття, узяти із собою іграшку / іншу улюблену річ чи стискати руку.

 Просити дитину, щоб обійняла вас міцно-міцно.

 Робити будь-які вправи, що пускають у дію тіло: розтягування, потягування тощо; можна бити стіну, спрямовувати рух – стрибати в класики, стрибати, сидячи, разом співати, дати гру в телефоні. 

Звертатися на ім’я. 

Привертати увагу – щоби зустрітися поглядом. 

Попросити дихати разом: вдих – видих. 

Попросити порахувати, скільки людей у зеленому (червоному).

 Міцно обійняти. 

Дати воду. 

Якщо тремтить – попросити напружити м’язи ще сильніше, а потім потягнутись, розтанути, мов сніговик. 

Стискати руку.

 Розтерти долоні, покласти на зону, де нирки. 

Підлітки можуть дистанціюватися, уникати всього – сидіти в TikTok і не реагувати. Це спосіб впоратися з напруженням. Варто дати їм конкретне доручення й забезпечити можливість проявити емоції. Уявити себе, сім’ю, місто, країну під веселкою, під захисним куполом, малювати, створювати уявні та зроблені з підручних матеріалів захищені простори. Якщо дитина бліда, розгойдується, не реагує на контакт – розтерти руки, мочки вух, дати шоколад і солодкий чорний чай, узяти на руки, похитати, почати співати пісню, яку вона пам’ятає, звертатися на ім’я, говорити «мама поруч». Я з тобою. Потім дати тетріс на телефоні або пограти в дартс чи гру, пов’язану з просторовим сприйняттям

Немає коментарів:

Дописати коментар

Як допомогти дитині бути стійкішою?

  Психіка дитини дивовижна. З одного боку – вразлива до стресів та подразників. З іншого – неймовірно пластична, легше адаптується до обстав...